zondag 29 januari 2012

Zieke Lilly !

Ja, er is een ziek pony'tje op onze manege. Ze heeft een soort paardenschurft. Als je aan haar komt moet je je handen wassen zodat de andere paarden het ook niet zouden kunnen krijgen. En als je haar kuist, mag het enkel met twee ijskoude, natte borstels. Ik vind het zo erg. Ook loopt iedereen haar voorbij, om hun handen niet te hoeven wassen in het ijskoude product! Het water is zo ijskoud en ik kan er niet tegen als Lilly zo zielig kijkt. Ik wil dat ze helemaal geneest. Maar er was goed nieuws! Lilly is bijna genezen! Ze hoeft niet meer te rijden, enkel mag ze soms eens spelen in de buitenbak! En natuurlijk word ze ook lekker gekuist!

Gisteren toen ik ging rijden, vond ik het weer zo erg. Ik ging langs haar, maar fluisterde haar werkelijke woorden in. 'Lilly, nu wil ik even mijn koude handjes niet wassen. Maar straks knuffel ik je dood. En ik zweer dat je beter word!' Ze leek het te begrijpen! En even later, na alle lessen (buiten die van Karolien, die zelf les geeft) kuisten we haar. Nadat je haar kuist, loopt ze altijd in draf een stukje naar haar stal. Zo schattig! En ook deze keer deed ze het. Mathilde hield haar vast en trok haar mee in draf! Daarna vroeg Mathilde of we mochten spelen met haar in de bak. Nora zei ineens: 'Spring erop! Komaan, spring erop! Doe maar, zonder tok, zadel, kopstuk of andere spullen, gewoon met halster!' Natuurlijk sprong ik erop. En in Shetland-draf ging ik ervandoor! Het was zo grappig, en haar lichaam hukte op en neer! Ik hield enkel haar manen vast en daar ging ik op de pony, waar ik het eerst op leerde rijden!!!

Het was zo tof en leuk! Dat ik het aan iedereen vertelde! Jammer genoeg had ik geen camera of fototoestel mee naar daar. Geen foto dus!

-x-x-x- Jolissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten