dinsdag 21 februari 2012

Test jouw paardenkennis ;)

En hier is weer eens een test! Ik heb er een beetje regeltjes bij gemaakt, kijken jullie even mee?

Regels:


1. Wie deze oplossingen in een comment zet, maakt kans op een mooi bewerkte foto van paarden.
2. Blijk je alles juist te hebben op de laatste testdag? Dan laat ik de volgende dag alle juiste (en ook onjuiste) oplossingen in de comments zien. Jij krijgt een exclusieve mail wanneer je hem doorgeeft.(dit is niet verplicht!)
3. Ik doe dit omdat ik het leuk vind, en dus niet om te strijden. Ik wil dat er niet gescholden, of andere onverdraaglijke dingen worden gezegd, want die reactie's vliegen op 1-2-3 eraf ! (maar liefste bloggers, jullie hier zijn wel iets liever denk ik)

Makkelijkst om testje in te vullen: alles kopiëren en plakken in een comment. Dan met kleurtjes aanduiden van "a)" "b)" of "c)"

Test: 


1. Wat is de Jockey-stand? 
a) Korte stijgbeugels, hoog achterste 
b) Lange stijgbeugels, hoog achterste
c) Korte stijgbeugels, lage achterste


2. Wanneer merk je dat jou zadel te klein word voor je paard? 
a) Wanneer het paard constant halt houd
b) Wanneer je na het rijden een zachte bult voelt op zijn rug
c) Wanneer het paard ligt te zweten
(meest duidelijke aanduiden)


3. Een paard is een edel dier, wat veranderd dat aan het lichaam? 
a) Het paard heeft een kop, maar geen poten; benen
b) Het paard heeft een speciale gang, van eten, drinken, en vertering
c) Het paard heeft een hoofd en benen


4. Welke soort ogen kan een paard hebben? 
a) Doffe ogen en gewone ogen
b) Doffe ogen en slaapogen
c) Maanogen en gewone ogen


5. Hoe noem je de haren van een paard (officieel)?
a) Manen en staart
b) Nekharen en staart
c) Paardenharen


6. Waarom is een paard zo aangenaam om te rijden? 
a) Omdat je daar rap een band mee kweekt, direct op 1-2-3
b) Omdat een paard een brede rug heeft
c)Omdat dat een dier is die flexibel is, en heeft de perfecte rug
(meest duidelijke aanduiden)


7.   Voor wat word paardenmelk nóg gebruikt?
a) Verzorgingsproducten
b) Drinkmelk
c) Voor niks, buiten dan voor het veulen
(meest passende aanduiden)


8. Wat is de meest passende reden dat een hoefijzer word gebruikt voor paarden? 
a) Het blinkt mooi in de zon
b) Het brengt je paard minder kreupelheid 
c) Het geeft je paard een tweede hoeflaag en is goed voor trektochten, buitenritten,...


9.  Welke beautyblogs volg ik ZEKER? 
a) Teskuh & Meligemakeuplovers
b) Horsehome & Beautytipscelebs
c) Beautytipscelebs & Teskuh


10. YSC vraag: Een paard staat rustig te grazen op de wei, wanneer een groepje jongens grote dikke stenen op hem beginnen gooien, het paard schrikt en wil wel alle kanten op vliegen, wat doe jij? 
a) Je grijpt dat groepje jongens, en gooit zelf met dikke stenen, daarna vraag je of ze et leuk vinden
b) Je wacht tot de jongens gedaan hebben en gaat daarna het paard in de stal zetten (Stel dat je dat mag en kunt)
c) Je kijkt eens om, denkt in je eigen, wat betreft dat, ze helpen me ook niet in nood dus waarom ik wel? 


Dit was een testje. Ik zou zeer blij zijn, om met jullie paardenkennis iets te doen, zoals een testje! ;) x
De laatste testdag is : 7 maart 2012 (genoeg tijd om jullie lijstje in te vullen)

Met paardenlekjes
Brinja en Jolissa
xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten