zondag 26 februari 2012

Lady!

Daarstraks maakte ik kennis met Lady, het paard van een van m'n beste vriendinnen. Ze is zo speciaal en daarom wil ik een artikeltje over haar maken!

Lady is een vrijwel lief, maar bang paardje. Jammer genoeg is ze niet opgeleid tot dressuurpony. maar wat niet is, kan nog komen. Ze staat op een stukje grond (niet zo groot) met voldoende ruimte voor lichaamsbeweging. M'n vriendin woont op die boerderij, waar Lady staat, maar ze houd niet zo erg van paarden. Ze durft dan ook niet op Lady te rijden. Maar ik weet dat Lady enkel bang is, waardoor ze gaat bijten als iemand die ze niet kent, dichtbij haar komt. Dat doet ze niet erg rap, maar kan er niet tegen dat iemand aan haar neusje komt. Ik denk dat dat komt doordat ze haar vaste bezoekjes heeft, en niet is opgeleid tussen andere paarden. Omdat er niet veel tijd is, op een drukke boerderij met veel dieren (wat wel heel leuk is) is er natuurlijk ook geen tijd om het paardje poetsen. Volgende keer als ik haar een bezoekje breng, ga ik de toestemming vragen van "de boer" om mijn poetsmateriaal mee te nemen, en lady te poetsen. Als dat mag, zal ik haar eens laten blinken, en misschien wel opmaken! Want ze lijkt zo lief, en leergierig. Volgens mij wil ze nog veel meer leren. In haar eentje, kan ze over het balkje in haar weide springen, natuurlijk niet met ruiter. Je moet haar dan lokken, met een wortel of appel, en dichtbij de balk harder gaan lopen, dan wilt ze haar "snoepje" pakken en springt ze over de balk! Lady is dus een mooie meid, waar je veel mee aan zou kunnen. Maar dat is de keuze van haar eigenaar, die heel goed voor haar zorgt. Ik kijk al uit naar de volgende keer om Lady te zien, alhoewel ik Brinja nu ook al mis :( .

Jammer genoeg had ik geen fototoestel bij de hand.

Liefs,
Jolissa
xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten