maandag 6 februari 2012

Knutseltechnieken (paarden)

Vandaag leg ik even uit wat je óók nog met paarden kan doen. Je kunt er mee rijden, poetsen, spelen, en nog veel meer. En vandaag leg ik een knutseltechnieken uit. Om jullie een idee te geven zal ik hier ook een foto bij plaatsen. Ik wens jullie op voorhand al veel plezier.

Omdat ik ook heel veel van knutselen hou, dacht ik dat wat knutseltechnieken handig zouden zijn. Daarom  komt hier elke week een "knutseltechniek" ter attentie.

Ministeck-Paarden

Ministeck:
Ministeck was vroeger vooral hip, maar word nu nog gedaan. Daarbij kun je bijna alle soorten kleuren, vormen, formaten en dieren maken. Van slangen tot ratten, van driehoek-vormige mensen tot monsters. Maar omdat dit een paardenblog is, en ik graag alles met paarden doe, zal ik hier een Ministeck-Paardje "maken" of "uitleggen". 

Paarden- Ministeck:

Paarden maken met Ministeck is heel tof. Onlangs ondervond ik dit. Wil jij dit ook maken, volg dan mijn regels en  tips.

Benodigdheden:
- staafjes van kleurtjes (degene die je nodig hebt) 
- ministeckplaten (voor de blokjes erop te steken)
- fiche van een paard (als je een paard maakt, tenminste)

Instructie: 
1. Vanonder op de fiche zie je kleuren staan, waar 1,2,3,4,5,6,7,8,9 of iets van getal onder staat is de hoeveelheid van de aantal gewenste staafjes. Als er - onder staat wil dat zeggen dat je die kleur NIET moet gebruiken. Als er niks onder staat, moet je ook die kleur niet hebben. Zo neem je de kleuren die je nodg hebt.
2. Dan moet je de kleuren van de blokjes gaan vergelijken met de kleuren op de tekening. Zo bekijk je wat wat is en wat je daar moet zetten. Als je de kleuren begrijpt ben je klaar daarmee.
3. Je bent bijna klaar. Je pakt nu je plaat legt die voor je en bestudeert de fiche heel grondig. Als je alles snapt en je denkt te beginnen, kan je ook beginnen. Je kijkt naar de zijkant en waar die het dunst is begin je, je telt naar onder en je hebt een eerste blokje klaar. zo kijk je bv. naar rechts en plaats dat blokje ernaast. Zo hebt je een begin en op dat begin kun je opbouwen.
4. Je hebt de techniek te pakken en je bouwt je eigen Ministeckpaardje. Zo word het einde:

 


  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten